26.06.2026
26.06.2026

Hızlı İletişim & İhbar Hattı

05553535454 Bize Ulaşın
Puan Durumu Namaz Vakitleri Trafik Durumu Nöbetçi Eczaneler Döviz Kurları Günlük Burçlar
SON DAKİKA
HaberAfyon.com Yerel Ve Ulusal Haber Sitesi

Ünlüce: Bu tesis Eskişehir’in 2077 yılına kadar olan ihtiyacını karşılayacak

26.06.2026 0 Okunma
Ünlüce: Bu tesis Eskişehir’in 2077 yılına kadar olan ihtiyacını karşılayacak

Eskişehir Büyükşehir Belediyesinden yapılan açıklamaya göre, yaklaşık 60 bin metrekarelik alana kurulacak tesis, 870 bin metreküplük depolama kapasitesine sahip olacak. Tesiste yılda yaklaşık 14 bin ton inert nitelikli inşaat ve yıkıntı atığının çevr...

Eskişehir Büyükşehir Belediyesinden yapılan açıklamaya göre, yaklaşık 60 bin metrekarelik alana kurulacak tesis, 870 bin metreküplük depolama kapasitesine sahip olacak. Tesiste yılda yaklaşık 14 bin ton inert nitelikli inşaat ve yıkıntı atığının çevreye zarar vermeyecek şekilde bertaraf edilmesi planlanıyor.
Törene Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce’nin yanı sıra CHP Eskişehir Milletvekili Utku Çakırözer, CHP Eskişehir İl Başkanı Talat Yalaz, Ardahan Belediye Başkanı Faruk Demir, İnşaat Mühendisleri Odası Eskişehir Şube Başkanı Oytun Gökten ile davetliler katıldı.

İnşaat Mühendisleri Odası Eskişehir Şube Başkanı Oytun Gökten, yapı envanteri çalışmalarında yaklaşık 52 bin binanın incelendiğini, 6 bin yapının öncelikli dönüşüm ihtiyacı bulunduğunu belirterek, bu süreçte oluşacak inşaat atıklarının çevreye zarar vermeden yönetilmesinin önemine dikkat çekti.
CHP Eskişehir İl Başkanı Talat Yalaz ise Büyükşehir Belediyesinin yalnızca bugünün değil geleceğin ihtiyaçlarına yönelik projeleri hayata geçirdiğini ifade etti.
CHP Eskişehir Milletvekili Utku Çakırözer de sürdürülebilir çevre yatırımlarının Eskişehir’in geleceğine güven verdiğini belirterek, “Eskişehirliler, Ayşe Başkanımızla birlikte, onun şahsında Büyükşehir Belediye çalışanlarımızla birlikte geleceklerine güvenle bakmaktalar. Güven, belki de en önemli husus belediyecilik çalışmalarında.” dedi.
Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce ise şehirlerde çöp, hafriyat ve atık yönetiminin uzun vadeli planlanması gerektiğini belirterek, “Bu tesis yalnızca bugünü değil, 2077 yılına kadar Eskişehir’in ihtiyaçlarını karşılayacak. Kentimizin gelecek 50 yılını planlayan önemli bir çevre yatırımı gerçekleştiriyoruz.” ifadelerini kullandı.
Ünlüce, mevcut Katı Atık Bertaraf ve Enerji Üretim Tesisi’nin yaklaşık 45 bin hanenin elektrik ihtiyacını karşılayacak enerji ürettiğini, oluşan ısının ise belediye seralarında kullanıldığını belirterek, yeni tesisin özellikle inşaat ve yıkım atıklarının çevre dostu yöntemlerle yönetilmesini sağlayacağını söyledi.
  Hibya Haber Ajansı
SPONSORLU İÇERİK
Reklam Açıklaması

Yorumlar (0)

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.

Giriş Yap